sobota, 25 lutego 2012

Zdzisław Beksiński

wczoraj minęła kolejna rocznica urodzin Mistrza Mroku.
co roku mniej więcej o tej porze przeglądam obrazy tego niezwykłego Malarza...
nie wiem co sprawia, że są bliskie mojemu sercu, psychice, estetyce....



wiele lat temu byłam na dużej wystawie obrazów Beksińskiego,
w BWA w Katowicach. to było niesamowite przeżycie.
zakochałam się w jego malarstwie, i trwa to do dziś.


Beksiński stworzył m.in. serię najpiękniejszych krzyży jakie kiedykolwiek widziałam.
są przerażające a zarazem fascynujące.



do dziś nie mogę uwierzyć w jego straszną śmierć. zamordowany
17-stoma pchnięciami noża przez głupiego, pustego, chciwego dzieciucha...
wielki żal i smutek.
i pustka ogromna.



przedwczoraj kupiłam magazyn "Artysta i sztuka", w którym
są dwa artykuły o Beksińskim oraz wywiad z Piotrem Dmochowskim
- wieloletnim marszandem Zdzisława Beksińskiego, dołączono też kilka zdjęć
i reprodukcji.



Bex@ to książka z opublikowanymi mailami
pani Liliany Śnieg-Czaplewskiej do i od Bexy...
wydana po śmierci twórcy.
wspaniała lektura. mnie strasznie bawi i bardzo
pozytywnie nastraja do życia.
zawsze po lekturze jestem poruszona
i chce mi się wracać do pracy.



Beksiński miał niezłe poczucie humoru.
poniżej malutka namiastka... Bex@ obciąga mleko z tubki.

pod zdjęciem napisał:
"Na załączonym zdjęciu obciągam tubę słodzonego mleka
skondensowanego. Krowa wyobrażona na tej tubce jest chyba
najpaskudniejsza grafiką, jaką w mym życiu widziałem, ale
mleko wyborne."

/Bex@, Liliana Śnieg-Czaplewska/



pewnego dnia robiąc zakupy trafiłam na wspomnianą tubę mleka skondensowanego. postanowiłam spróbować, bo ostatni raz kosztowałam takiego mleka w dzieciństwie.
dla mnie mleko było stanowczo za słodkie. za to krowa faktycznie paskudna.

2 komentarze:

Krzysiek pisze...

Znakomity hołd oddany Mistrzowi w postaci tego zdjęcia z tubką.:) Pozdrawiam

Gabi pisze...

Dziękuję. Również pozdrawiam :)